Gigantisch logo x Cookies op kastengigant.nl

Om je een zo goed mogelijke ervaring te geven van onze websites, maken wij gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Wij maken gebruik van functionele, analytische en marketing cookies. Zo zorgen we ervoor dat we persoonlijke content kunnen laten zien. Als je geen toestemming geeft voor deze cookies, dan kan dit een negatief effect hebben op de functies van de website. Door te klikken op weigeren worden alleen functionele cookies geplaatst. Als je wilt dat onze website goed werkt, dan kunt u de cookies accepteren. Lees hier alles over ons cookiebeleid.
Accepteer

Gespreid betalen met Tinka

Hoe werkt gespreid betalen via Tinka?

Wanneer je kiest voor gespreid betalen met Tinka download je eerst de Tinka app op iOS of Android en maak je een account aan. Bij orders boven de € 1000,- is verificatie van kredietaanvraag nodig. Dit wordt gedaan via de app middels een aantal vragen over je inkomen en maandelijkse lasten.

Wat is Tinka?

Tinka is een betaalmethode waarbij je kunt kiezen om het bedrag gespreid te betalen. Je sluit een doorlopend kredietovereenkomst af met Tinka B.V.

Hoe betaal ik aan Tinka?

Wanneer je hebt gekozen voor Tinka dan betaal je maandelijks. Dit kan via een automatische incasso of iDEAL via de Tinka app of Mijn Tinka. Wanneer je al een automatische incasso hebt, dan wordt het nieuwe maandbedrag na het eerstvolgende rekeningoverzicht geïncasseerd.

Welke gegevens heeft Tinka van mij nodig?

Wanneer je voor het eerst wil betalen met Tinka dan worden je gegevens eerst gecontroleerd. Er worden vragen gesteld over je inkomen en woonlasten. Bij kredietaanvragen boven de € 1000,- is dit verplicht. Je kunt de documenten uploaden via de Tinka app of Mijn Tinka.

Wat moet ik doen als mijn aanvraag is afgekeurd?

Als het betalen via Tinka is afgekeurd is het niet mogelijk om gespreid te betalen. Je kunt dan kiezen voor een van onze andere betaalmethodes zoals iDEAL of achteraf betalen.

Waarom Tinka de aanvraag heeft afgekeurd weten wij niet. Je kunt dan het beste contact opnemen met Tinka via: klantenservice@tinka.nl.

Zijn er kosten verbonden aan gespreid betalen met Tinka?

Ja, gespreid betalen is een krediet waarbij je 9,9% rente op jaarbasis betaald. Dit zijn de enige kosten. Voordat je een krediet afsluit, wordt je geïnformeerd over de rente en de totale kosten van het krediet. Dit wordt onder andere gedaan door Standaardinformatie inzake consumptief krediet. Zorg dat je jezelf goed informeert voordat je een krediet aangaat. In sommige gevallen kan een kredietproduct van een andere aanbieder een betere keuze zijn. De kosten en voorwaarden van kredietproducten kunnen verschillen.

Tijdens de looptijd van je krediet houd je steeds inzicht in de hoogte van de rente via het rekeningoverzicht dat je maandelijks van Tinka ontvangt. Deze kun je ook altijd terugvinden in Mijn Tinka. De rente kan wijzigen, houd er rekening mee dat wanneer de rente stijgt, ook de kosten van het krediet stijgt. Een rentewijziging ten nadele van de klant komt bijna nooit voor.

Hoeveel betaal ik per maand aan Tinka?

Tinka vraagt je minimaal 2% per maand van het openstaande saldo te betalen met een minimum van € 8,-. Daarnaast bepaal je zelf het tempo waarin je de aankopen betaald. In Mijn Tinka of de Tinka app kun je zien welk bedrag er nog openstaan en kun je heel gemakkelijk het maandbedrag aanpassen.

Wordt mijn doorlopend krediet geregistreerd bij BKR?

Wanneer de kredietovereenkomst hoger is dan € 250,-, dan wordt deze geregistreerd bij Bureau Krediet Registratie (BKR). Dit heet een positieve registratie. Als de limiet lager is dan € 250,- dan meldt Tinka je kredietovereenkomst af bij BKR.

Wanneer je een betalingsachterstand hebt van 3 maanden dan meldt Tinka bij BKR een negatieve registratie. Dit kan negatieve gevolgen hebben zoals bij het aanvragen van een hypotheek.

Kan ik extra aflossen?

Het is altijd mogelijk om het openstaande saldo geheel of gedeeltelijk af te lossen. Dit is heel eenvoudig te regelen via Mijn Tinka of de Tinka app. Liever het geld zelf overmaken? Ga dan voor Tinka.nl voor de betaalgegegens.

Wat is een maximum aankoopbedrag voor gespreid betalen?

Gespreid betalen is mogelijk tot een bedrag van € 4800,-.

Hoe lang doe ik over het afbetalen van mijn doorlopend krediet?

Je kunt via Mijn Tinka of de Tinka app zelf de looptijd aangeven. De kosten voor de krediet is afhankelijk van de looptijd. Klik op maandbedrag wijzigen om een maandbedrag of het gewenst aantal maanden in te vullen. Op basis van het aantal maanden zie je hoe hoog het maandbedrag wordt en wat de totale kosten van het krediet zijn. Gebruik gespreid betalen altijd verantwoordelijk. Betaal niet langer voor een artikel dan je denkt te gebruiken. Het is altijd mogelijk om sneller af te lossen zonder extra kosten.

Als je geen openstaand saldo of betaalverplichtingen meer hebt, dan kun je zelf de kredietovereenkomst beëindigen. Gebruik je de kredietovereenkomst van 12 maanden niet, dan beëindigt Tinka deze.

Je kunt de kredietovereenkomst zelf eenvoudig beëindigen op Mijn Tinka. Tinka vraagt wel eerst om een eventueel openstaand saldo te betalen met iDEAL. Heb je een contractlimiet van meer dan € 250,-, dan wordt het krediet binnen een dag afgemeld bij BKR.

 

©2024  kastengigant.nl Algemene voorwaarden Privacybeleid Cookies